README.md
This commit is contained in:
		
							parent
							
								
									cc3e07e17c
								
							
						
					
					
						commit
						dd13d87fac
					
				@ -1,108 +1,86 @@
 | 
				
			|||||||
---
 | 
					 | 
				
			||||||
author: Mateusz Słodkowicz
 | 
					 | 
				
			||||||
lang: pl
 | 
					 | 
				
			||||||
title: Podstawy Programowania I
 | 
					 | 
				
			||||||
---
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					 | 
				
			||||||
```{=org}
 | 
					 | 
				
			||||||
#+export_file_name: ../Podstawy Programowania I/README.md
 | 
					 | 
				
			||||||
```
 | 
					 | 
				
			||||||
```{=org}
 | 
					 | 
				
			||||||
#+pandoc_options: lua-filter:fix.lua
 | 
					 | 
				
			||||||
```
 | 
					 | 
				
			||||||
Zadania/Ćwiczenia z przedmiotu Podstawy Programowania I  
 | 
					Zadania/Ćwiczenia z przedmiotu Podstawy Programowania I  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
# Zadania 1
 | 
					# Zadania 1
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 1
 | 
					## Zadanie 1
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Napisz program, który zapyta użytkownika o liczbę chłopców i dziewcząt
 | 
					Napisz program, który zapyta użytkownika o liczbę chłopców i dziewcząt zapisanych do klasy.  
 | 
				
			||||||
zapisanych do klasy.\
 | 
					Program powinien wyświetlać wartość procentową chłopców i dziewcząt w klasie.  
 | 
				
			||||||
Program powinien wyświetlać wartość procentową chłopców i dziewcząt w
 | 
					
 | 
				
			||||||
klasie.
 | 
					[C++](Zadanie 1.1/zadanie1.cpp)  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
[C++](Zadanie%201.1/zadanie1.cpp)
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 2
 | 
					## Zadanie 2
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Kino przechowuje tylko pewien procent przychodu ze sprzedaży biletów.
 | 
					Kino przechowuje tylko pewien procent przychodu ze sprzedaży biletów. Reszta trafia do  
 | 
				
			||||||
Reszta trafia do\
 | 
					dystrybutora. Napisz program obliczający dochód kina i zysk kasy biletowej za dzień.  
 | 
				
			||||||
dystrybutora. Napisz program obliczający dochód kina i zysk kasy
 | 
					 | 
				
			||||||
biletowej za dzień.
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Załóż, że kino zatrzymuje 20% zysku kasy biletowej  
 | 
					Załóż, że kino zatrzymuje 20% zysku kasy biletowej  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Program powinien pytać ile zostało sprzedanych biletów dla dzieci i
 | 
					Program powinien pytać ile zostało sprzedanych biletów dla dzieci i dorosłych. (Cena biletu dla  
 | 
				
			||||||
dorosłych. (Cena biletu dla\
 | 
					dorosłych wynosi 10 zł, a dla dziecka 6 zł). Wyświetlony powinien zostać komunikat podobny do  
 | 
				
			||||||
dorosłych wynosi 10 zł, a dla dziecka 6 zł). Wyświetlony powinien zostać
 | 
					 | 
				
			||||||
komunikat podobny do\
 | 
					 | 
				
			||||||
poniższego:  
 | 
					poniższego:  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
``` example
 | 
					    Sprzedane bilety dla dorosłych:
 | 
				
			||||||
Sprzedane bilety dla dorosłych:
 | 
					 | 
				
			||||||
    
 | 
					    
 | 
				
			||||||
Sprzedane bilety dla dzieci:
 | 
					    Sprzedane bilety dla dzieci:
 | 
				
			||||||
    
 | 
					    
 | 
				
			||||||
Zysk kasy brutto:
 | 
					    Zysk kasy brutto:
 | 
				
			||||||
    
 | 
					    
 | 
				
			||||||
Zysk kasy netto:
 | 
					    Zysk kasy netto:
 | 
				
			||||||
    
 | 
					    
 | 
				
			||||||
Kwota zapłacona dystrybutorowi: 
 | 
					    Kwota zapłacona dystrybutorowi: 
 | 
				
			||||||
```
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					[C++](./Zadanie 1.1/zadanie2.cpp)  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
[C++](./Zadanie%201.1/zadanie2.cpp)
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 3
 | 
					## Zadanie 3
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Zadeklarować trzy zmienne typu całkowitego. Wczytać dane. Obliczyć sumę
 | 
					Zadeklarować trzy zmienne typu całkowitego. Wczytać dane. Obliczyć sumę tych liczb, ich średnią  
 | 
				
			||||||
tych liczb, ich średnią\
 | 
					 | 
				
			||||||
arytmetyczną i średnią harmoniczną. Wyświetlić wyniki.  
 | 
					arytmetyczną i średnią harmoniczną. Wyświetlić wyniki.  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
[C++](./Zadanie%201.1/zadanie3.cpp)
 | 
					[C++](./Zadanie 1.1/zadanie3.cpp)  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 4
 | 
					## Zadanie 4
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Rowerzysta pokonuje drogę o długości d w trzech etapach. Przez d
 | 
					Rowerzysta pokonuje drogę o długości d w trzech etapach. Przez d oznaczono całą długość drogi  
 | 
				
			||||||
oznaczono całą długość drogi\
 | 
					przebytej przez rowerzystę. Przebyta droga i średnia prędkość w kolejnych etapach:  
 | 
				
			||||||
przebytej przez rowerzystę. Przebyta droga i średnia prędkość w
 | 
					 | 
				
			||||||
kolejnych etapach:
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
``` example
 | 
					    etap I 0,2 d 10 m/s
 | 
				
			||||||
etap I 0,2 d 10 m/s
 | 
					 | 
				
			||||||
    
 | 
					    
 | 
				
			||||||
etap II 0,5 d 5 m/s
 | 
					    etap II 0,5 d 5 m/s
 | 
				
			||||||
    
 | 
					    
 | 
				
			||||||
etap III 0,3 d 10 m/s
 | 
					    etap III 0,3 d 10 m/s
 | 
				
			||||||
```
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Należy napisać program obliczający całkowity czas jazdy rowerzysty.
 | 
					Należy napisać program obliczający całkowity czas jazdy rowerzysty. Wyniki przeliczyć na godziny,  
 | 
				
			||||||
Wyniki przeliczyć na godziny,\
 | 
					minuty, sekundy.  
 | 
				
			||||||
minuty, sekundy.\
 | 
					 | 
				
			||||||
Wczytać długość drogi d, wyświetlić wyniki.  
 | 
					Wczytać długość drogi d, wyświetlić wyniki.  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
[C++](./Zadanie%201.1/zadanie4.cpp)
 | 
					[C++](./Zadanie 1.1/zadanie4.cpp)  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
# Zadania 2
 | 
					# Zadania 2
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Uwagi:  
 | 
					Uwagi:  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
-   Wszystkie zadania powinny być w jednym programie, kolejne zadania
 | 
					-   Wszystkie zadania powinny być w jednym programie, kolejne zadania oddzielone liniami komentarza.
 | 
				
			||||||
    oddzielone liniami komentarza.\
 | 
					-   Program powinien czytelne wczytywanie danych i czytelne wypisywanie wyników.
 | 
				
			||||||
-   Program powinien czytelne wczytywanie danych i czytelne wypisywanie
 | 
					-   W obliczeniach nie należy korzystać z  funkcji pow()
 | 
				
			||||||
    wyników.\
 | 
					-   Stała pi – M<sub>PI</sub> należy dołączyć bibliotekę matematyczną #include <cmath>
 | 
				
			||||||
-   W obliczeniach nie należy korzystać z funkcji pow()\
 | 
					
 | 
				
			||||||
-   Stała pi -- M~PI~ należy dołączyć bibliotekę matematyczną #include
 | 
					[C++](./Zadanie 1.2/zadanie.cpp)  
 | 
				
			||||||
    \<cmath\>
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
[C++](./Zadanie%201.2/zadanie.cpp)
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 1
 | 
					## Zadanie 1
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Wczytać dwie liczby typu całkowitego (x, y) i wypisać, która liczba jest
 | 
					Wczytać dwie liczby typu całkowitego (x, y) i wypisać, która liczba jest większa a może są takie same.  
 | 
				
			||||||
większa a może są takie same.\
 | 
					Sprawdzić czy x jest liczbą nieparzystą. Wypisać odpowiedni komunikat.  
 | 
				
			||||||
Sprawdzić czy x jest liczbą nieparzystą. Wypisać odpowiedni komunikat.\
 | 
					 | 
				
			||||||
Nie wykonywać działań, kiedy pierwsza wczytana liczba będzie zerem.  
 | 
					Nie wykonywać działań, kiedy pierwsza wczytana liczba będzie zerem.  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 2
 | 
					## Zadanie 2
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Obliczyć wartość funkcji określonej wzorem:  
 | 
					Obliczyć wartość funkcji określonej wzorem:  
 | 
				
			||||||
@ -115,77 +93,141 @@ $$
 | 
				
			|||||||
\end{cases}
 | 
					\end{cases}
 | 
				
			||||||
$$  
 | 
					$$  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Dane: x -- typu rzeczywistego
 | 
					Dane: x – typu rzeczywistego  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 3
 | 
					## Zadanie 3
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Napisać program pozwalający obliczyć  
 | 
					Napisać program pozwalający obliczyć  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
1.  Objętość kuli (dane: R -- promień kuli)\
 | 
					1.  Objętość kuli (dane: R – promień kuli)
 | 
				
			||||||
2.  Objętość walca (dane: promień podstawy walca, h -- wysokość walca)\
 | 
					2.  Objętość walca (dane: promień podstawy walca, h – wysokość walca)
 | 
				
			||||||
3.  Objętość stożka (dane: R -- promień podstawy stożka, h -- wysokość
 | 
					3.  Objętość stożka (dane: R – promień podstawy stożka, h – wysokość stożka)
 | 
				
			||||||
    stożka)
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
W programie należy użyć struktury wielokrotnego wyboru switch.\
 | 
					W programie należy użyć struktury wielokrotnego wyboru switch.  
 | 
				
			||||||
Obliczoną wartość wypisać na ekranie.  
 | 
					Obliczoną wartość wypisać na ekranie.  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 4
 | 
					## Zadanie 4
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Firma kurierska pobiera opłaty zgodnie z poniższym cennikiem:  
 | 
					Firma kurierska pobiera opłaty zgodnie z poniższym cennikiem:  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
  Waga paczki                                Opłata za każde 100 km (zł)
 | 
					<table border="2" cellspacing="0" cellpadding="6" rules="groups" frame="hsides">
 | 
				
			||||||
  ------------------------------------------ -----------------------------
 | 
					
 | 
				
			||||||
  2 kg lub mniej                             5,30
 | 
					
 | 
				
			||||||
  Powyżej 2 kg, lecz nie więcej niż 6 kg     6,20
 | 
					<colgroup>
 | 
				
			||||||
  Powyżej 6 kg, lecz nie więcej niż 10 kg    7,70
 | 
					<col  class="org-left" />
 | 
				
			||||||
  Powyżej 10 kg, lecz nie więcej niż 20 kg   10,80
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<col  class="org-left" />
 | 
				
			||||||
 | 
					</colgroup>
 | 
				
			||||||
 | 
					<thead>
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<th scope="col" class="org-left">Waga paczki</th>
 | 
				
			||||||
 | 
					<th scope="col" class="org-left">Opłata za każde 100 km (zł)</th>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					</thead>
 | 
				
			||||||
 | 
					<tbody>
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-left">2 kg lub mniej</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-left">5,30</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-left">Powyżej 2 kg, lecz nie więcej niż 6 kg</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-left">6,20</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-left">Powyżej 6 kg, lecz nie więcej niż 10 kg</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-left">7,70</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-left">Powyżej 10 kg, lecz nie więcej niż 20 kg</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-left">10,80</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tbody>
 | 
				
			||||||
 | 
					</table>
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					Napisz program, który prosi o wpisanie wagi paczki i odległości, jaką musi przebyć przesyłka, a następnie wyświetli cenę.  
 | 
				
			||||||
 | 
					Weryfikacja poprawności wprowadzanych danych: program nie powinien przyjmować wagi paczki mniejszej lub równej 0 kg ani powyżej 20 kg (to największa waga paczki, jaką może przyjąć firma).  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Napisz program, który prosi o wpisanie wagi paczki i odległości, jaką
 | 
					 | 
				
			||||||
musi przebyć przesyłka, a następnie wyświetli cenę.\
 | 
					 | 
				
			||||||
Weryfikacja poprawności wprowadzanych danych: program nie powinien
 | 
					 | 
				
			||||||
przyjmować wagi paczki mniejszej lub równej 0 kg ani powyżej 20 kg (to
 | 
					 | 
				
			||||||
największa waga paczki, jaką może przyjąć firma).
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
# Zadania 3
 | 
					# Zadania 3
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Uwagi:  
 | 
					Uwagi:  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
-   Wszystkie punkty powinny być realizowane w jednym programie.\
 | 
					-   Wszystkie punkty powinny być realizowane w jednym programie.
 | 
				
			||||||
-   W programie należy użyć pętli for, while, do while. Nie powinno być
 | 
					-   W programie należy użyć pętli for, while, do while. Nie powinno być w programie pętli nieskończonych. Nie  
 | 
				
			||||||
    w programie pętli nieskończonych. Nie\
 | 
					    należy używać tablic. Nie używać funkcji pow
 | 
				
			||||||
    należy używać tablic. Nie używać funkcji pow\
 | 
					-   Czytelność komunikatów. Komunikaty powinny być krótkie, ale tak sformułowane, żeby nie było  
 | 
				
			||||||
-   Czytelność komunikatów. Komunikaty powinny być krótkie, ale tak
 | 
					 | 
				
			||||||
    sformułowane, żeby nie było\
 | 
					 | 
				
			||||||
    wątpliwości, które zadanie jest wykonywane.
 | 
					    wątpliwości, które zadanie jest wykonywane.
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
[C++](./Zadanie%201.3/zadanie.cpp)
 | 
					[C++](./Zadanie 1.3/zadanie.cpp)  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 1
 | 
					## Zadanie 1
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Funkcja, który wyświetli tabliczkę mnożenia liczb od 1 do n w
 | 
					Funkcja, który wyświetli tabliczkę mnożenia liczb od 1 do n w następującej postaci  
 | 
				
			||||||
następującej postaci
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
      1   2   3
 | 
					<table border="2" cellspacing="0" cellpadding="6" rules="groups" frame="hsides">
 | 
				
			||||||
  --- --- --- ---
 | 
					 | 
				
			||||||
  1   1   2   3
 | 
					 | 
				
			||||||
  2   2   4   6
 | 
					 | 
				
			||||||
  3   3   6   9
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
n -- należy wczytać, n \<1, 10\>.\
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<colgroup>
 | 
				
			||||||
 | 
					<col  class="org-right" />
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<col  class="org-right" />
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<col  class="org-right" />
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<col  class="org-right" />
 | 
				
			||||||
 | 
					</colgroup>
 | 
				
			||||||
 | 
					<thead>
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<th scope="col" class="org-right"> </th>
 | 
				
			||||||
 | 
					<th scope="col" class="org-right">1</th>
 | 
				
			||||||
 | 
					<th scope="col" class="org-right">2</th>
 | 
				
			||||||
 | 
					<th scope="col" class="org-right">3</th>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					</thead>
 | 
				
			||||||
 | 
					<tbody>
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">1</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">1</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">2</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">3</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">2</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">2</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">4</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">6</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					<tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">3</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">3</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">6</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					<td class="org-right">9</td>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tr>
 | 
				
			||||||
 | 
					</tbody>
 | 
				
			||||||
 | 
					</table>
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					n – należy wczytać, n <1, 10>.  
 | 
				
			||||||
W tym przypadku n = 3.  
 | 
					W tym przypadku n = 3.  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 2
 | 
					## Zadanie 2
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Funkcja, która oblicza i zwraca średnią kilku liczb całkowitych przy
 | 
					Funkcja, która oblicza i zwraca średnią kilku liczb całkowitych przy założeniu, że ostatnia wczytana wartość  
 | 
				
			||||||
założeniu, że ostatnia wczytana wartość\
 | 
					 | 
				
			||||||
jest znacznikiem 0. Przykładowa seria wejściowa może być  
 | 
					jest znacznikiem 0. Przykładowa seria wejściowa może być  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
``` example
 | 
					    10 8 11 7 9 0
 | 
				
			||||||
10 8 11 7 9 0
 | 
					 | 
				
			||||||
```
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
wskazując, że ma być wyliczona średnia wartości poprzedzających 0.  
 | 
					wskazując, że ma być wyliczona średnia wartości poprzedzających 0.  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 3
 | 
					## Zadanie 3
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Funkcja, który oblicza i zwraca sumę S określoną wzorem:  
 | 
					Funkcja, który oblicza i zwraca sumę S określoną wzorem:  
 | 
				
			||||||
@ -196,60 +238,46 @@ $$
 | 
				
			|||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Dane: m  
 | 
					Dane: m  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
## Zadanie 4
 | 
					## Zadanie 4
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Ten punkt powinien działać w pętli, bez funkcji\
 | 
					Ten punkt powinien działać w pętli, bez funkcji  
 | 
				
			||||||
Napisz program obliczający obłożenie hotelu. Program powinien
 | 
					Napisz program obliczający obłożenie hotelu. Program powinien wystartować, pytając użytkownika o  
 | 
				
			||||||
wystartować, pytając użytkownika o\
 | 
					nazwę hotelu i liczbę pięter w hotelu. Pętla powinna iterować raz na każde piętro. W każdej iteracji pętla  
 | 
				
			||||||
nazwę hotelu i liczbę pięter w hotelu. Pętla powinna iterować raz na
 | 
					powinna zapytać użytkownika o liczbę pokoi na piętrze i liczbę pokoi zajętych.  
 | 
				
			||||||
każde piętro. W każdej iteracji pętla\
 | 
					Po wszystkich iteracjach program powinien wyświetlić, ile pokoi ma hotel, ile z nich jest zajętych, a ile wolnych oraz procent, jaki  
 | 
				
			||||||
powinna zapytać użytkownika o liczbę pokoi na piętrze i liczbę pokoi
 | 
					stanowią zajęte pokoje.  
 | 
				
			||||||
zajętych.\
 | 
					UWAGA. Zdarza się, że w część hoteli nie ma trzynastego piętra (może to być inny numer piętra).  
 | 
				
			||||||
Po wszystkich iteracjach program powinien wyświetlić, ile pokoi ma
 | 
					Pętla w tym programie powinna pomijać iteracje na tym piętrze.  
 | 
				
			||||||
hotel, ile z nich jest zajętych, a ile wolnych oraz procent, jaki\
 | 
					Weryfikacja poprawności wprowadzanych danych: Nie akceptuj liczby mniejszej niż 1 dla liczby pięter.  
 | 
				
			||||||
stanowią zajęte pokoje.\
 | 
					 | 
				
			||||||
UWAGA. Zdarza się, że w część hoteli nie ma trzynastego piętra (może to
 | 
					 | 
				
			||||||
być inny numer piętra).\
 | 
					 | 
				
			||||||
Pętla w tym programie powinna pomijać iteracje na tym piętrze.\
 | 
					 | 
				
			||||||
Weryfikacja poprawności wprowadzanych danych: Nie akceptuj liczby
 | 
					 | 
				
			||||||
mniejszej niż 1 dla liczby pięter.\
 | 
					 | 
				
			||||||
Nie akceptuj liczby mniejszej niż 5 dla liczby pokoi na piętrze.  
 | 
					Nie akceptuj liczby mniejszej niż 5 dla liczby pokoi na piętrze.  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
# Projekt 1
 | 
					# Projekt 1
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Napisz program, który pozwala użytkownikowi zagrać z komputerem w grę
 | 
					Napisz program, który pozwala użytkownikowi zagrać z komputerem w grę kamień, papier, nożyce.  
 | 
				
			||||||
kamień, papier, nożyce.\
 | 
					Użytkownik powinien mieć możliwość rozegrania kilku rund.  
 | 
				
			||||||
Użytkownik powinien mieć możliwość rozegrania kilku rund.\
 | 
					 | 
				
			||||||
Program powinien działać następująco:  
 | 
					Program powinien działać następująco:  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
1.  Kiedy program zostaje uruchomiony, generowana jest liczba losowa od
 | 
					1.  Kiedy program zostaje uruchomiony, generowana jest liczba losowa od 1 do 3. Jeśli tą liczbą  
 | 
				
			||||||
    1 do 3. Jeśli tą liczbą\
 | 
					    jest 1, to oznacza, że komputer wybrał kamień. Jeśli tą liczbą jest 2, to komputer wybrał  
 | 
				
			||||||
    jest 1, to oznacza, że komputer wybrał kamień. Jeśli tą liczbą jest
 | 
					    papier. Jeśli tą liczbą jest 3,to komputer wybrał nożyce (nie wyświetlaj jeszcze wyboru  
 | 
				
			||||||
    2, to komputer wybrał\
 | 
					    komputera).
 | 
				
			||||||
    papier. Jeśli tą liczbą jest 3,to komputer wybrał nożyce (nie
 | 
					2.  Użytkownik wprowadza swój wybór: „kamień”, „papier” albo „nożyce” na klawiaturze.
 | 
				
			||||||
    wyświetlaj jeszcze wyboru\
 | 
					3.  Wyświetlany jest wybór komputera.
 | 
				
			||||||
    komputera).\
 | 
					 | 
				
			||||||
2.  Użytkownik wprowadza swój wybór: „kamień", „papier" albo „nożyce" na
 | 
					 | 
				
			||||||
    klawiaturze.\
 | 
					 | 
				
			||||||
3.  Wyświetlany jest wybór komputera.\
 | 
					 | 
				
			||||||
4.  Zwycięzca jest wybierany na podstawie następujących zasad:  
 | 
					4.  Zwycięzca jest wybierany na podstawie następujących zasad:  
 | 
				
			||||||
    -   Jeśli jeden gracz wybierze kamień, a drugi nożyce, to wygrywa
 | 
					    -   Jeśli jeden gracz wybierze kamień, a drugi nożyce, to wygrywa kamień  
 | 
				
			||||||
        kamień\
 | 
					        (kamień tępi nożyce).
 | 
				
			||||||
        (kamień tępi nożyce).\
 | 
					    -   Jeśli jeden gracz wybierze nożyce, a drugi papier, to wygrywają nożyce  
 | 
				
			||||||
    -   Jeśli jeden gracz wybierze nożyce, a drugi papier, to wygrywają
 | 
					        (nożyce przecinają papier).
 | 
				
			||||||
        nożyce\
 | 
					    -   Jeśli jeden gracz wybierze papier, a drugi kamień, to wygrywa papier  
 | 
				
			||||||
        (nożyce przecinają papier).\
 | 
					        (papier owija kamień).
 | 
				
			||||||
    -   Jeśli jeden gracz wybierze papier, a drugi kamień, to wygrywa
 | 
					    -   Jeśli obaj gracze wybiorą ten sam ruch, to rozgrywka musi zostać powtórzona, aby  
 | 
				
			||||||
        papier\
 | 
					        wyłonić zwycięzcę.
 | 
				
			||||||
        (papier owija kamień).\
 | 
					 | 
				
			||||||
    -   Jeśli obaj gracze wybiorą ten sam ruch, to rozgrywka musi zostać
 | 
					 | 
				
			||||||
        powtórzona, aby\
 | 
					 | 
				
			||||||
        wyłonić zwycięzcę.\
 | 
					 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
Program powinien być napisany z wykorzystaniem poznanych instrukcji
 | 
					Program powinien być napisany z wykorzystaniem poznanych instrukcji języka.  
 | 
				
			||||||
języka.\
 | 
					Program można rozbudować, dodając nowe opcje lub dokonać innych zmian. Należy wtedy dołączyć  
 | 
				
			||||||
Program można rozbudować, dodając nowe opcje lub dokonać innych zmian.
 | 
					 | 
				
			||||||
Należy wtedy dołączyć\
 | 
					 | 
				
			||||||
krótki opis programu.  
 | 
					krótki opis programu.  
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
[C++](./Projekt1/main.cpp)   
 | 
					[C++](./Projekt1/main.cpp)   
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
 | 
				
			|||||||
		Loading…
	
	
			
			x
			
			
		
	
		Reference in New Issue
	
	Block a user