diff --git a/Podstawy Programowania I/README.md b/Podstawy Programowania I/README.md
index 10a6fe2..38e5ffa 100644
--- a/Podstawy Programowania I/README.md
+++ b/Podstawy Programowania I/README.md
@@ -4,6 +4,12 @@ lang: pl
title: Podstawy Programowania I
---
+```{=org}
+#+export_file_name: ../Podstawy Programowania I/README.md
+```
+```{=org}
+#+pandoc_options: lua-filter:fix.lua
+```
Zadania/Ćwiczenia z przedmiotu Podstawy Programowania I
# Zadania 1
@@ -11,7 +17,7 @@ Zadania/Ćwiczenia z przedmiotu Podstawy Programowania I
## Zadanie 1
Napisz program, który zapyta użytkownika o liczbę chłopców i dziewcząt
-zapisanych do klasy.
+zapisanych do klasy.\
Program powinien wyświetlać wartość procentową chłopców i dziewcząt w
klasie.
@@ -20,16 +26,16 @@ klasie.
## Zadanie 2
Kino przechowuje tylko pewien procent przychodu ze sprzedaży biletów.
-Reszta trafia do
+Reszta trafia do\
dystrybutora. Napisz program obliczający dochód kina i zysk kasy
biletowej za dzień.
Załóż, że kino zatrzymuje 20% zysku kasy biletowej
Program powinien pytać ile zostało sprzedanych biletów dla dzieci i
-dorosłych. (Cena biletu dla
+dorosłych. (Cena biletu dla\
dorosłych wynosi 10 zł, a dla dziecka 6 zł). Wyświetlony powinien zostać
-komunikat podobny do
+komunikat podobny do\
poniższego:
``` example
@@ -49,7 +55,7 @@ Kwota zapłacona dystrybutorowi:
## Zadanie 3
Zadeklarować trzy zmienne typu całkowitego. Wczytać dane. Obliczyć sumę
-tych liczb, ich średnią
+tych liczb, ich średnią\
arytmetyczną i średnią harmoniczną. Wyświetlić wyniki.
[C++](./Zadanie%201.1/zadanie3.cpp)
@@ -57,7 +63,7 @@ arytmetyczną i średnią harmoniczną. Wyświetlić wyniki.
## Zadanie 4
Rowerzysta pokonuje drogę o długości d w trzech etapach. Przez d
-oznaczono całą długość drogi
+oznaczono całą długość drogi\
przebytej przez rowerzystę. Przebyta droga i średnia prędkość w
kolejnych etapach:
@@ -70,8 +76,8 @@ etap III 0,3 d 10 m/s
```
Należy napisać program obliczający całkowity czas jazdy rowerzysty.
-Wyniki przeliczyć na godziny,
-minuty, sekundy.
+Wyniki przeliczyć na godziny,\
+minuty, sekundy.\
Wczytać długość drogi d, wyświetlić wyniki.
[C++](./Zadanie%201.1/zadanie4.cpp)
@@ -80,21 +86,21 @@ Wczytać długość drogi d, wyświetlić wyniki.
Uwagi:
-- Wszystkie zadania powinny być w jednym programie, kolejne zadania
- oddzielone liniami komentarza.
-- Program powinien czytelne wczytywanie danych i czytelne wypisywanie
- wyników.
-- W obliczeniach nie należy korzystać z funkcji pow()
-- Stała pi – MPI należy dołączyć bibliotekę matematyczną
- \#include \
+- Wszystkie zadania powinny być w jednym programie, kolejne zadania
+ oddzielone liniami komentarza.\
+- Program powinien czytelne wczytywanie danych i czytelne wypisywanie
+ wyników.\
+- W obliczeniach nie należy korzystać z funkcji pow()\
+- Stała pi -- M~PI~ należy dołączyć bibliotekę matematyczną #include
+ \
[C++](./Zadanie%201.2/zadanie.cpp)
## Zadanie 1
Wczytać dwie liczby typu całkowitego (x, y) i wypisać, która liczba jest
-większa a może są takie same.
-Sprawdzić czy x jest liczbą nieparzystą. Wypisać odpowiedni komunikat.
+większa a może są takie same.\
+Sprawdzić czy x jest liczbą nieparzystą. Wypisać odpowiedni komunikat.\
Nie wykonywać działań, kiedy pierwsza wczytana liczba będzie zerem.
## Zadanie 2
@@ -109,33 +115,33 @@ $$
\end{cases}
$$
-Dane: x – typu rzeczywistego
+Dane: x -- typu rzeczywistego
## Zadanie 3
Napisać program pozwalający obliczyć
-1. Objętość kuli (dane: R – promień kuli)
-2. Objętość walca (dane: promień podstawy walca, h – wysokość walca)
-3. Objętość stożka (dane: R – promień podstawy stożka, h – wysokość
+1. Objętość kuli (dane: R -- promień kuli)\
+2. Objętość walca (dane: promień podstawy walca, h -- wysokość walca)\
+3. Objętość stożka (dane: R -- promień podstawy stożka, h -- wysokość
stożka)
-W programie należy użyć struktury wielokrotnego wyboru switch.
+W programie należy użyć struktury wielokrotnego wyboru switch.\
Obliczoną wartość wypisać na ekranie.
## Zadanie 4
Firma kurierska pobiera opłaty zgodnie z poniższym cennikiem:
-| Waga paczki | Opłata za każde 100 km (zł) |
-|------------------------------------------|-----------------------------|
-| 2 kg lub mniej | 5,30 |
-| Powyżej 2 kg, lecz nie więcej niż 6 kg | 6,20 |
-| Powyżej 6 kg, lecz nie więcej niż 10 kg | 7,70 |
-| Powyżej 10 kg, lecz nie więcej niż 20 kg | 10,80 |
+ Waga paczki Opłata za każde 100 km (zł)
+ ------------------------------------------ -----------------------------
+ 2 kg lub mniej 5,30
+ Powyżej 2 kg, lecz nie więcej niż 6 kg 6,20
+ Powyżej 6 kg, lecz nie więcej niż 10 kg 7,70
+ Powyżej 10 kg, lecz nie więcej niż 20 kg 10,80
Napisz program, który prosi o wpisanie wagi paczki i odległości, jaką
-musi przebyć przesyłka, a następnie wyświetli cenę.
+musi przebyć przesyłka, a następnie wyświetli cenę.\
Weryfikacja poprawności wprowadzanych danych: program nie powinien
przyjmować wagi paczki mniejszej lub równej 0 kg ani powyżej 20 kg (to
największa waga paczki, jaką może przyjąć firma).
@@ -144,13 +150,13 @@ największa waga paczki, jaką może przyjąć firma).
Uwagi:
-- Wszystkie punkty powinny być realizowane w jednym programie.
-- W programie należy użyć pętli for, while, do while. Nie powinno być w
- programie pętli nieskończonych. Nie
- należy używać tablic. Nie używać funkcji pow
-- Czytelność komunikatów. Komunikaty powinny być krótkie, ale tak
- sformułowane, żeby nie było
- wątpliwości, które zadanie jest wykonywane.
+- Wszystkie punkty powinny być realizowane w jednym programie.\
+- W programie należy użyć pętli for, while, do while. Nie powinno być
+ w programie pętli nieskończonych. Nie\
+ należy używać tablic. Nie używać funkcji pow\
+- Czytelność komunikatów. Komunikaty powinny być krótkie, ale tak
+ sformułowane, żeby nie było\
+ wątpliwości, które zadanie jest wykonywane.
[C++](./Zadanie%201.3/zadanie.cpp)
@@ -159,19 +165,19 @@ Uwagi:
Funkcja, który wyświetli tabliczkę mnożenia liczb od 1 do n w
następującej postaci
-| | 1 | 2 | 3 |
-|-----|-----|-----|-----|
-| 1 | 1 | 2 | 3 |
-| 2 | 2 | 4 | 6 |
-| 3 | 3 | 6 | 9 |
+ 1 2 3
+ --- --- --- ---
+ 1 1 2 3
+ 2 2 4 6
+ 3 3 6 9
-n – należy wczytać, n \<1, 10\>.
+n -- należy wczytać, n \<1, 10\>.\
W tym przypadku n = 3.
## Zadanie 2
Funkcja, która oblicza i zwraca średnią kilku liczb całkowitych przy
-założeniu, że ostatnia wczytana wartość
+założeniu, że ostatnia wczytana wartość\
jest znacznikiem 0. Przykładowa seria wejściowa może być
``` example
@@ -192,58 +198,58 @@ Dane: m
## Zadanie 4
-Ten punkt powinien działać w pętli, bez funkcji
+Ten punkt powinien działać w pętli, bez funkcji\
Napisz program obliczający obłożenie hotelu. Program powinien
-wystartować, pytając użytkownika o
+wystartować, pytając użytkownika o\
nazwę hotelu i liczbę pięter w hotelu. Pętla powinna iterować raz na
-każde piętro. W każdej iteracji pętla
+każde piętro. W każdej iteracji pętla\
powinna zapytać użytkownika o liczbę pokoi na piętrze i liczbę pokoi
-zajętych.
+zajętych.\
Po wszystkich iteracjach program powinien wyświetlić, ile pokoi ma
-hotel, ile z nich jest zajętych, a ile wolnych oraz procent, jaki
-stanowią zajęte pokoje.
+hotel, ile z nich jest zajętych, a ile wolnych oraz procent, jaki\
+stanowią zajęte pokoje.\
UWAGA. Zdarza się, że w część hoteli nie ma trzynastego piętra (może to
-być inny numer piętra).
-Pętla w tym programie powinna pomijać iteracje na tym piętrze.
+być inny numer piętra).\
+Pętla w tym programie powinna pomijać iteracje na tym piętrze.\
Weryfikacja poprawności wprowadzanych danych: Nie akceptuj liczby
-mniejszej niż 1 dla liczby pięter.
+mniejszej niż 1 dla liczby pięter.\
Nie akceptuj liczby mniejszej niż 5 dla liczby pokoi na piętrze.
# Projekt 1
Napisz program, który pozwala użytkownikowi zagrać z komputerem w grę
-kamień, papier, nożyce.
-Użytkownik powinien mieć możliwość rozegrania kilku rund.
+kamień, papier, nożyce.\
+Użytkownik powinien mieć możliwość rozegrania kilku rund.\
Program powinien działać następująco:
1. Kiedy program zostaje uruchomiony, generowana jest liczba losowa od
- 1 do 3. Jeśli tą liczbą
+ 1 do 3. Jeśli tą liczbą\
jest 1, to oznacza, że komputer wybrał kamień. Jeśli tą liczbą jest
- 2, to komputer wybrał
+ 2, to komputer wybrał\
papier. Jeśli tą liczbą jest 3,to komputer wybrał nożyce (nie
- wyświetlaj jeszcze wyboru
- komputera).
-2. Użytkownik wprowadza swój wybór: „kamień”, „papier” albo „nożyce” na
- klawiaturze.
-3. Wyświetlany jest wybór komputera.
+ wyświetlaj jeszcze wyboru\
+ komputera).\
+2. Użytkownik wprowadza swój wybór: „kamień", „papier" albo „nożyce" na
+ klawiaturze.\
+3. Wyświetlany jest wybór komputera.\
4. Zwycięzca jest wybierany na podstawie następujących zasad:
- - Jeśli jeden gracz wybierze kamień, a drugi nożyce, to wygrywa
- kamień
- (kamień tępi nożyce).
- - Jeśli jeden gracz wybierze nożyce, a drugi papier, to wygrywają
- nożyce
- (nożyce przecinają papier).
- - Jeśli jeden gracz wybierze papier, a drugi kamień, to wygrywa
- papier
- (papier owija kamień).
- - Jeśli obaj gracze wybiorą ten sam ruch, to rozgrywka musi zostać
- powtórzona, aby
- wyłonić zwycięzcę.
+ - Jeśli jeden gracz wybierze kamień, a drugi nożyce, to wygrywa
+ kamień\
+ (kamień tępi nożyce).\
+ - Jeśli jeden gracz wybierze nożyce, a drugi papier, to wygrywają
+ nożyce\
+ (nożyce przecinają papier).\
+ - Jeśli jeden gracz wybierze papier, a drugi kamień, to wygrywa
+ papier\
+ (papier owija kamień).\
+ - Jeśli obaj gracze wybiorą ten sam ruch, to rozgrywka musi zostać
+ powtórzona, aby\
+ wyłonić zwycięzcę.\
Program powinien być napisany z wykorzystaniem poznanych instrukcji
-języka.
+języka.\
Program można rozbudować, dodając nowe opcje lub dokonać innych zmian.
-Należy wtedy dołączyć
+Należy wtedy dołączyć\
krótki opis programu.
[C++](./Projekt1/main.cpp)